maanantai 19. toukokuuta 2014

Käsi kunnossa

                                  

Huh, mikä ukkonen! Enpä ole tainnut moneen kesään kokea yhtä kovaa myräkkää kuin tänään Tampereella. Kun välähti, niin samalla jyrähti! Komeaa salamointia ja kaatamalla satoi välillä vettäkin. Onneksi pahimman myräkän istuin autossa, joten en edes kastunut.

Käsikirurgi tarkasti tänään kättensä työt. Minua hiukan hermostutti, sillä olen välillä miettinyt, onko nivelside repeytynyt peukusta uudelleen. Varsinkin töihin palatessa useamman viikon aikana käsi oli tosi kipeä työpäivän jälkeen. Kipua siedän hyvin, mutta mietitytti, kuuluuko se asiaan vai onko jotain vinossa.

Lääkärin mielestä käsi oli parantunut todella hyvin ja side oli tukeva ja tiukka, kuten pitääkin. Kipuilu kuului asiaan juuri niiden viikkojen aikana, jotka minua mietityttivät. Nyt saa ruveta peukkua venyttelemään oikein kunnolla. Vasta syksyn päätteeksi näkee, millainen siitä lopulta tuli. Erittäin lupaavalta näyttää.

Olen helpottunut ja kiitollinen! Oikean käden toimivuus on minulle tärkeä jo työnkin kannalta.

Lääkärin jälkeen toimiteltiin asioita ja käytiin syömässä. Kotiin tulo venyi myöhään. Äsken kävin virkistävällä iltauinnilla kilpaa hämärän kanssa. Vieläkin oli niin lämmintä, yli 20 astetta. Kuvasin rannassa pitkällä putkella muutaman kuvan. Jospa saisi pian tännekin kunnon kuvia. Nyt on mennyt laiskasti aika "helpomman kaavan mukaan" eli olen kuvannut pääasiassa kännykällä ja iPadilla.

Täällä ei ole satanut kuin hiukan, mutta nyt kuuluu kaukainen ukkosen jylinä jostain.

Ei kommentteja: