sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Juhlaa


Tänään aamulla lähdin yhdeksäksi kirkkoherramme lähtömessuun. Kuorollamme oli kolme laulua vastuullaan minun johdossani, sillä kuoronjohtajamme oli estynyt pääsemästä mukaan.

Messu oli lämminhenkinen ja juhlava. Laulumme sujuivat hyvin ja saimme olla tyytyväisiä. Huvittavaa vain oli, että lehterillä soitteli kaksikin ihan oikeaa kanttoria, mutta minä se vain jouduin leikkimään kuoronjohtajaa... Nyt tuntuu, että tältä erää olen saanut näistä hommista tarpeekseni ja haluan loppukevään olla pelkkänä rivikuorolaisena. Johtajan vastuu on minua painanut jo ihan tarpeeksi tänä laulukautena!

Messun jälkeen oli maittava lähetyslounas hirvipaisteineen, sienikastikkeineen ja jälkiruokakakkuineen. Lounaan jälkeen jatkoimme kirkossa vielä lähtöjuhlan merkeissä, jossa minulla ei onneksi ollut enää mitään suoritettavaa vastuullani.

Kirkkoherramme sai monipuolisen ja hauskan lähtöjuhlan. Lahjaksi työntekijät ja me luottamushenkilöt annoimme kahden istuttavan keinutuolin valmistuvan kesämökin ulkoterassille. Siinä juhlakalu keinutteli miehensä kanssa alttarikaiteen ääressä koko juhlan. Todella ihana lahja!

Juhla sisälsi paljon musiikkia, runoja ja tietenkin kiitossanoja. Kirkkoherraamme muistettiin myös ihan uudella  teoksella Iki-rovasti, jonka kantaesityksen kuulimme. Musiikkia ja runoa, koskettava, hauska ja liikuttava!

Juhliessa meni koko päivä. Puoli neljän jälkeen iltapäivällä olin kotona ja lähdin heti ulkoilemaan auringonpaisteeseen. Ripeä kävelylenkki teki hyvää pitkän istumisen jälkeen.

2 kommenttia:

pappilanmummo kirjoitti...

Kiva, kun laulut menivät hyvin ja saitte juhlia. Niin mekin juhlimme piispantarkastuksella...

Jaana kirjoitti...

Piispantarkastus oli meilläkin viime vuonna - vuoden kestävä prosessi!