torstai 25. huhtikuuta 2013

Minä ja kopteri


Mökkimaisemissa ei näkynyt tänään muita kuin minä ja helikopteri. Kävin katsomassa, joko tie on kuivunut ja olihan se. Järven päällä porräsi koko ajan armeijan helikopteri edestakaisin. Kaipa siellä harjoiteltiin jotain. Kun olen lapsesta asti tottunut mökkipaikkakunnan ajoittaiseen lentoliikenteeseen, niin asia ei minua juurikaan häiritse.


Ranta oli sen verran auki, että olisi voinut heittää talviturkin. Olen perinteisesti tehnyt sen näihin aikoihin, kun vielä järvessä on jäät. Nyt en kuitenkaan uskaltanut, kun olin yksin. Ties vaikka en pääsisi kylmän veden kangistamana ylös! 


Krookukset, narsissit ja valkovuokot työntyivät mullasta. Pellolla tapasin kaipaamani töyhtöhyypän ensi kertaa ja kuovikin oli jo saapunut. Kurkia lensi 30 linnun aura. Kyllä luontoa on kiva seurata!

2 kommenttia:

pappilanmummo kirjoitti...

Jopa on paljon rantaa vapaana...
Huomenna, lauantaina, päässen katsomaan meidän mökin rantaa ja kasvustoa siellä.

Jaana kirjoitti...

Toivottavasti on paljon mielenkiintoista havainnoitavaa!