perjantai 26. lokakuuta 2012

Talvi tuli

Aamulla herätessä maa oli ihan valkoisena lumesta. Sitä oli niin paljon, että tiellä oli aurattukin. Minä en riemusta kiljunut, mutta koulussa lapset kylläkin. Lumileikit alkoivat heti ja käytävällä kuului huuto: "Tämä on kyllä paras päivä koulussa ikinä!"

Olimme eilen illalla Tampere-talossa konsertissa äitini kanssa kuuntelemassa Jukka Kuoppamäkeä. Minä en hänestä niin välitä (siis Kuoppamäestä!), mutta vierailijaa Tapani Kansaa olisin kuunnellut pitempäänkin. Myöhäisillalla kotiin ajaessa yksi auto oli jo ojassa kyljellään ja auttajien valot vilkkuivat pimeässä kauas. Kohta oli suoralla tieosuudella.

Suomalaiset talvi yllättää aina ja joka syksy! Toivottavasti tässä onnettomuudessa ei käynyt huonosti.

2 kommenttia:

Tita kirjoitti...

Niin, ja jos ajatelee Etelä-Suomea, niin Loviisasta pääsee Hesaan duuniin bussilla alle 2 tuntia. Kai se sitten onnistuu ihan lähikunnistakin. Kestää tietysti "periaatteessa" vähän kauemmin, mutta jos olet ojassa omalla autolla, niin kestää sekin keikka todella kauan. Olen tietysti ollut tosi epäekologinen vaihtaessani takavuosina talvirenkaat alle jo lokakuun alkupuolella. Ja ekalla lumisateella olen kuitenkin mennyt bussilla, koska ne kanssa-autoilijat olisivat liukastelleet kesärenkailla... sillä aikaa kun itse lueskelin aamun lehteä kaikessa rauhassa bussissa... Täällä ei lunta, mutta vettä on satanut taas aika paljon. Vesivarannot täynnä, se on positiivista!

Jaana kirjoitti...

Meillä Kari oli eilen vielä kesärenkailla ja joutui hakemaan minun autolla omat nastansa maalta. Minua vähän hirvitti, kun hän autohallista ajoi jyrkänpuoleista, lumista luiskaa ylös vauhdilla!