torstai 7. helmikuuta 2013

Suuvärkin panoraama

Töiden jälkeen kävin röntgenissä otattamassa hammaspanoraaman (= ortopantografia). Olin viime viikolla hammaslääkärissä tarkistuksessa ja yhtään reikää ei löytynyt. Lääkärini oli kuitenkin sitä mieltä, että voitaisiin varmuuden vuoksi ottaa kuva koko kalustosta. Viimeeksi se on minulla tehty 2001, ennen Hodgkinin taudin sädehoitoa. Olin lääkärin kanssa samaa mieltä. Otetaan vaan!

Jonottelin puoli tuntia, vaikka ennen minua ei ollut kuin yksi "näkyvä" potilas. Eipä ollut kiire mihinkään. Ihastelin vastaanottotilan kalustoa. Tuolit olivat todella hyvät istua ja niitä oli vielä kahta eri korkeuttakin. (Olen aina ihmetellyt Taysin Radiuksen lääkärinvastaanoton kalusteita. Ei missään ole niin hankala istua kuin niissä tuoleissa!)

Hoitaja oli todella mukava ja kertoi, että panoraama on suomalaisten keksintö. Konekin oli ymmärtääkseni meillä tehty. Pienen aikaa surisi pään ympärillä. Tuloksena on levy, jota voisi vaikka itse kotona koneella katsella. Taidanpa kuitenkin jättää lääkärin tulkittavaksi. Tällä mielikuvituksella löytäisin sieltä varmaan vaikka mitä!

Torstaina kuulen, onko reikiä todellakin nolla vai pitääkö ryhtyä remonttiin. Toivottavasti ei!

Ei kommentteja: