sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Helmikuun helmiä


Aikani kuluksi olen askarrellut helmiä. Olen melko tarkka väreistä omassa sisustuksessa ja vaatteissa eli en juurikaan siedä muuta kuin valkoista ja mustaa, mutta pienillä värikkäillä yksityiskohdilla on kiva pukeutumista piristää. Siksi esim. helmiä pitääkin olla monenlaisia ja -värisiä.

Nuo värit ovat muuten merkillinen asia. Nautin kovasti väreistä toisten pukeutumisessa, samoin on kiva katsella ystävien erilaisia koteja. Itse vain ahdistun ja tunnun kutistuvani rusinaksi, jos omassa kodissa on värikästä. En siis todellakaan voi kuvitella ympärilleni runsasta värimaailmaa.

Innostuin tekemään koruja itse, kun niin kauniita irtohelmiä saa askarteluliikkeistä ja valmiit helminauhat ovat poikkeuksetta aika hinnakkaita. Lisäksi tekeminen on helppoa ja nopeaa. Tuo viimeeksi mainittu on tällaiselle nopeatempoiselle ihmiselle hyvä pointti! Tiedän, että monet ovat käyneet kursseja asiasta, mutta minä olen tällainen itseoppinut. En ole tullut neuvoja kyselleeksi ja ihan kohtalaisia olen saanut aikaiseksi pienellä vaivalla.

Nuo lasiset ovat suosikkejani, mutta värikkäät puuhelmet ovat hauskoja esim. ihan vain arkivaatteiden kanssa.


2 kommenttia:

pappilanmummo kirjoitti...

Helmet piristävät kummasti asua

Jaana kirjoitti...

Näin on! Ja lisäksi niiden tekeminen on hauskaa.