torstai 18. marraskuuta 2010

Reikiä nolla!


Ulkona sataa lunta. On satanut koko päivän. En erityisemmin pidä lumisateesta, mutta ikkunan sisäpuolelta sitä on kiva katsella. Ja tuleehan maisema valoisammaksi.


Tänään jo herätessä oli pieni tumma pilvi ajatuksissa: Iltapäivällä hammaslääkäri! Vaikka oli vain tarkastuksesta kyse, silti asia pyöri mielessä koko päivän.


Mikä siinä hammaslääkärikäynnissä on niin inhottavaa? Tätä olen monesti mietiskellyt. Ensimmäinen käyntini hammaslääkärillä pienenä tyttönä oli ihana. Sen jälkeen puhuin vuosikymmenen ajan, että minusta tulee isona hammaslääkäri. Lääkäri oli ystävällinen, nuori ja kaunis nainen. Lieneekö vaikuttanut asiaan? Myöhemminkään mitään kovia kokemuksia asiasta ei ole ollut.


Nykyisin minulla on todella miellyttävä mieshammaslääkäri ja koko keskus on erittäin ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua omaava paikka. Minulla on korkea kipukynnys, joten kivun pelkokaan ei voi olla syynä. En koskaan ole ottanut puudutusta paikkauksiin tms. Minulle on vuosien aikana tehty sairaaloissa niin inhottavia tutkimuksia, että hammaslääkärin vastaanotto on sieltä helpoimmasta päästä. En mielestäni jännitä, mutta silti istuin tuolissa jäykkänä koko tarkistuksen ajan. Mikä ihme minua riivaa?


Reikiä oli nolla kuten yleensä muulloinkin on ollut. Juttelimme lääkärin kanssa mukavia tarkastuksen jälkeen. Silti toivon, ettei ihan nopeasti tavattaisi uudestaan!


Ps. Gynekologilla käynti taitaa kuulua samaan kastiin hammaslääkärin kanssa!

Ei kommentteja: