tiistai 30. marraskuuta 2010

Joulukortteja


Tällaiselta näyttää ja on näyttänyt jo useita päiviä olohuoneen ruokapöytä:                                                                                 


  Olen kantanut sinne kaikki joulukortit ja nyt niitä vääntelen ja kääntelen, kelle minkäkin lähettäisin. Korttien kirjoitus tuo minulle jouluisen mielen ja jotenkin konkretisoi joulun läheisyyden.


Monet ovat siirtyneet sähköisiin kortteihin tai tekstiviesteihin. Tai eivät sitten lähetä joulutervehdyksiä laisinkaan. Minä nautin suuresti korttien lähettämisestä. On niin mukavaa laittaa joululaulut soimaan, kynttilä palamaan ja kirjoitella joulutervehdyksiä. Yleensä olen ne kirjoittanut itsenäisyyspäivän aikoihin, joten nyt olen vähän aikaisessa.


On hauska huomata, miten korttien värimaailma on viime vuosina muuttunut. Nyt on paljon sinisävyisiä kortteja. Itse en juurikaan pidä sinisestä, mutta olen niitä ostellut, sillä ne kieltämättä ovat kauniita. Kaunein kortti tänä jouluna tähän mennessä löytyneistä on hopeanharmaa lehtiaiheinen lumisella pohjalla. Se on todella tyylikäs ja kaunis.


Toissa jouluna askartelin itse kortit. Se olisi ihan mukavaa, mutta aikani ei millään riitä siihen. Ostan mielelläni hyväntekeväisyyskortteja, koska samalla voi antaa roposensa hyvään tarkoitukseen. Syöpäyhdistyksen kortit ovat lähellä sydäntäni, mutta ne eivät vain ole olleet kovin kauniita viime vuosina. Korttien ulkonäköön voisi vähän enemmän panostaa.


Nyt taidankin jatkaa tuota mukavaa kirjoittamispuuhaa!

Ei kommentteja: