sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Varsinainen piinaviikko

Niin sitä vain virukset iskivät ja koko viikon olen ollut kuumeessa. Alussa mittari näytti 39-40 asteen lukemia, joten vitsit olivat todella vähissä. Yhtenä iltana kävelin pitkin seiniä, ennen kuin kuumelääke alkoi vaikuttaa. Influenssaahan se  oli, vaikka minut on rokotettukin syksyllä. Ihan kamala tauti! Toisen kerran elämässäni taisin sen sairastaa.

Kun pitkäperjantaina oli ensimmäinen kuumeeton päivä, aloin huomata, että selkä kipeytyy. Arvasin, että tämä on tulos viikon vaakatasossa olemisesta. Eilen selkä meni oikein kunnolla juntturaan ja tänään on sitten hiiviskelty miten milloinkin. Onneksi kipulääkkeet ovat auttaneet ja iltaa kohden olo on parantunut.

Pääsiäistunnelmasta ei ole ollut juuri tietoakaan. Kaikki mukavat asiat olen missannut, mutta musiikkia olen kuunnellut. Eilen katselin Teemalta Matteus-passion alusta loppuun ja se oli todella ihana. Tänään paistoin lammasta ja sain kuin sainkin sen valmiiksi, vaikka selän kanssa piti olla kekseliäs.

Toivottavasti pääsen tiistaina töihin. Kuumeen jäljiltä olo on vielä väsynyt ja hutera, mutta ehkä se siitä hellittää...

4 kommenttia:

Tita kirjoitti...

Voi että, mikä huono onni! Ihmettelin nimittäin ääneen kotosalla, että mikähän on, kun et ole päivitellyt blogia. Toipumisia! Älä ryntää liian aikaisin töihin... mä olen itse vähän huono influenssarokotusten ottaja (taisi olla 2006 viimeisen kerran).

Maisakaisa kirjoitti...

Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa : älä kiirehdi töihin. Seurauksena on vain taudin pitkittyminen ja jälkitautien vaara. Noin kova kuume jo sinänsäkin vie heikkoon kuntoon ja vaatii riittävän toipilasajan.

Sinulle kävi samoin kuin minulle, että rokotuksesta huolimatta paha tauti iski. En taida enää rokotuksia ottaa, kun vain niinä kahtena vuonna, kun olen ottanut rokotuksen, olen saanut ankaran taudin, todennäköisesti influenssan.

pappilanmummo kirjoitti...

Lepoa, lepoa ja lepoa - ja paranemista toivon Sinulle.
Kyllä ne siellä koulussa pärjäävät...
Tosin aina harmittaa, kun ei voi tehdä suunnitelmien mukaan. Ja kun nuo kaikki vapaapäivät menivät mistiin suunnitelmineen.
Joskus vain näin käy ja onneksi sait kuunneltua musiikkia...

Jaana kirjoitti...

Kiitos myötätunnosta!

Kyllä tämä olo jo alkaa helpottaa, mutta täytyy myöntää, että yksi kovimmista taudeista pitkään aikaan on sairastettu. Suosittelen lämpimästi influenssarokotusta. Tämä oli 15 vuoden aikana ensimmäinen kerta, kun siihen sairastuin rokotteesta huolimatta. Tavallisislta flunssilta piikki ei suojaa, mutta ne ovat pikku juttuja influenssan rinnalla.

Pestään käsiä ja toivotaan, että virukset vähitellen häipyisivät!