lauantai 8. tammikuuta 2011

Loma lähenee loppuaan


Ihanan pitkä joululoma, 2 ja puoli viikkoa, alkaa olla lopuillaan. Harvoin olen ollut ennen joulua niin kiireinen, kuin nyt olin, joten loma tuli todella tarpeeseen. Olenkin suurimmaksi osaksi vain lepäillyt ja tehnyt, mitä on huvittanut. Loma on tuntunut lomalta!


Joku viisas tutkija on saanut selville, että  viikon loma ei vielä riitä toipumiseen. Sen totesin itsekin. On ollut taivaallisen ihanaa viettää tätä viikkoa vapaana ja huomata, että vaikka alkaa jo ajatukset käväistä työasioissa, niin mukavalta tuntuu. Maanantainen työhönmeno saa taas arjen kohdalleen.


Tänään olen jo valmistellut ensi viikkoa. Tiistaina on uuden kirkkovaltuuston ensimmäinen kokous ja sen henkilövalintoihin olen tänään perehtynyt. Paljon asiaa tehtiin valmiiksi sitä varten jo ennen joulua, mutta avoimeksi jääneitä on siten puristettu kasaan viime päivinä. Minun ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa sähköpostia vastaan ja lueskella sekä hoitaa muutama puhelu.  Kiitos niille, jotka ovat suurimman työn tehneet!


Koululla pitää käydä tänään tai huomenna. Luultavasti huomenna, en tänään taida viitsiä sinne lähteä. Lisäksi vanhemmille on työn alla kirje uuden lukukauden alkaessa. Siitä se arki taas maanantaina lähtee sujumaan omia raiteitaan juhlakauden jälkeen.


Ei kommentteja: