maanantai 17. tammikuuta 2011

Karhu


Matkapuhelinoperaattorini lähetti minulle karhun laskusta. Koska olin satavarma, etten ole kyseistä laskua koskaan nähnytkään, tarkistin asian e-laskuistani ja tartuin puhelimeen.


Asiakaspalveluun oli tietenkin jonoa, joten vähitellen alkoi jo kiukku kasvaa. Lopulta puhelimeen vastattiin kuitenkin kohtuullisessa (10 min.) ajassa ja miesääni oli niin ystävällinen, että en viitsinyt kiukkuani hänelle purkaa.


Asia selvisi ja oli juuri niin kuin olin aavistellutkin: Olivat lähettäneet minulle e-laskun, joka ei ollut koskaan tullut perille. Heillä oli kuulemma juuri siihen aikaan vaikeuksia saada lähtemään e-laskuja ja todellisuudessa minun laskuni oli hävinnyt jonnekin bittiavaruuteen. Merkillistä, että karhu kyllä lähetetään mieluummin kuin tarkistetaan, onko asiakas todella saanut laskuaan. Paha maksaa ilman laskua!


No, asia selvisi, mutta jos en olisi soittanut, olisin joutunut maksamaan viivästyksestä aiheutuneet kulut. Kannattaa olla tarkkana!

Ei kommentteja: