keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Bye, bye Radius!



Merkillinen päivä takana! Aamulla lähdin kohti Taysin Radiusta ultraäänikuvaukseen, sen jälkeen hengailin kaupungilla ja iltapäivällä palasin takaisin Radiukseen lääkärin vastaanotolle kuulemaan tuloksia kuvauksista. Tämä oli kymmenvuotisen seurantajaksoni viimeinen kontrolli, siis jos asiat menevät hyvin.


Vähän jännitti aamusta alkaen. Lääkärinä oli vanha tuttu, joka jo aluksi kuulumiset kyseltyään kertoi kaiken olevan hienosti: Ei mitään läpikäymääni sairauteen viittaavaa! CT- ja ultraäänitutkimukset paljastivat kystia parikin kappaletta ja kilpirauhasesta struuman, mutta muuten asiat olivat ok. Lääkäri sanoi: "Kyllä sinä terve olet!" Itse olen varonut käyttämästä tuota sanaa, eikä se varmaan vieläkään suuhuni luontevasti istu. 


Minut siis "potkaistiin" pois Taysin kirjoista ja toivoteltiin monelta taholta kaikkea hyvää elämääni. Liikutuin kovasti lämpimästä tunnelmasta. Piste laitettiin Hodgkinin taudille! Se on suuri asia minulle enkä sitä oikein vielä ymmärräkään.


Kymmenen vuotta kontrollit ovat jaksottaneet elämääni, jota on minulle annosteltu ensin kuukauden, sitten vähitellen jopa vuoden jaksoissa. Vähän sellainen tunne on nyt, että olen saanut oman elämäni takaisin herra Hodgkinilta! Asiaa pitää sulatella varmaan pitempäänkin...


Iloinen olen, ihan siivet selässä! Tänään alkoi oikeasti minulle kevät!

Ei kommentteja: