keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Ajattelemisen ilo


Ihanaa, kun on aikaa vain olla ja ajatella!

Tänään olen antanut aikaa ajattelemiselle. Olen istunut ikkunan ääressä, katsellut kaukaisuuteen ja ajatellut. Olen kävellyt ihanassa pakkassäässä pitkän lenkin, nauttinut huurteisesta luonnosta ja ajatellut. Olen pötköttänyt vaakatasossa sohvalla miettien niitä, näitä.

Työviikolla pää on räjähdyspisteeseen asti täynnä asioita, jotka pitää muistaa. Olenko tehnyt, olenko vienyt, olenko käynyt? Aivot raksuttaa koko ajan kuumeisesti. Nyt on toisin. Sairausloma antoi aikaa vain olla ja ajatella kaikenmoisia ajatuksia. Välillä pohdin syvällisiä, välillä ajatus kulkee ilman mitään punaista lankaa.

Hirvittävän vapauttavaa  ja hauskaa antaa ajatuksen lentää vapaasti ilman kiirettä. Hullunkurinen ajatus, että on aikaa ajatella!

2 kommenttia:

Maisakaisa kirjoitti...

Kunpa olisikin silloin tällöin tuollaisia hetkiä, että voi vain levollisesti olla... Toki mieluummin terveenä eikä ainakaan kivuliaana.

HUOM. Juuri nyt kannattaakin siellä päin pysytellä sisätiloissa!

Jaana kirjoitti...

Kiitos varoituksesta. Tilanne on onneksi jo ohitse. Sinä tiesit asiasta varmaan minua ennen! Olin kyllä visusti kotona enkä liikkunut ulkona.