sunnuntai 3. kesäkuuta 2018

Taas selvittiin!


Koulun lukuvuosi on ohitse! Pöllähtäneenä olen viettänyt ensimmäistä lomapäivää, kun kiire yhtäkkiä loppuu ja hiljaisuus on ympärillä. Niin ihanaa...

Eilen oli haikeaa, kun nykyiset oppilaani lähtevät syksyllä uuteen kouluun uuden opettajan ohjaukseen. Intensiiviset vuodet on jaettu yhdessä ja paljon on koettu. Olen ehkä urani huipulla, sillä sain 9-vuotiaalta pojalta kovan tunnustuksen: "Olet reilu jätkä!" Mukavia muistoja ja tätä toissapäiväistä kehua olen hymyillen sulatellut :>D

Jotta en ihan pökerry tässä loman ensi huumassa, sain palautuksen maan pinnalle, kun autosta alkoi tänään kuulua järkyttävää kirskuntaa. Olin varma, että vähintään moottori leikkaa kiinni. Kun mitkään varoitusvalot eivät kuitenkaan palaneet, uskalsin ajaa kotiin saakka. 

Miehet ovat erikoisia pakkauksia! Lyhyen tutkimisen jälkeen sain lohduttavan diagnoosin: Kivi jarrukilven ja - levyn välissä. Lähtee itsekseen pois. Onneksi! Minä en olisi tuota hoksannut pitkänkään pähkimisen jälkeen...

Eilen hyppäsi kauris koulun juhlaan mennessä auton eteen ja myöhemmin toinen autoilija oli vähällä ajaa parkkipaikalta kylkeeni. Auton kanssa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Onneksi useimmiten selvitään säikähdyksellä. 

Loma ~ ehkä totun kohta ajatukseen, ettei aamuisin tarvitse herätä klo 6. Riemullista!

3 kommenttia:

Blyygi Blumsteri kirjoitti...

Nauti pitkistä ja ihanista aamuista. Minulla vielä kuukauden puserrus edessä!

pappilanmummo kirjoitti...

Ihania aamuja ilman herätyskelloa!

Jaana kirjoitti...

Lomassa parasta onkin rauhalliset aamut ja suunnittelemattomuus. Voi tehdä, mitä mieleen juolahtaa.

Lämpimän toukokuun johdosta tuntuu, kuin olisi jo ollut pidempään lomalla :>)