torstai 12. tammikuuta 2012

Punainen viiva vedetty


Kävin tänään piirtämässä numeron äänestyskopissa. Kynä ei kyllä ollut punainen. Olen usein halunnut käydä varsinaisena vaalipäivänä äänestämässä, koska ennakkoääni on kallis. Kuuntelin kerran asiasta keskustelua ja yllätyin, kuinka paljon hinnakkampi on ennakkoääni varsinaisen päivän ääneen verrattuna. Kirjekuoria ainakin kului!


Kansalaisvelvollisuus on siis suoritettu.  Vielä kesällä olin ihan varma, ketä äänestän. Viime kuukausien aikana vaalitenttejä katsottuani olen vaihtanut mielipidettä. Olen löytänyt uuden ehdokkaan, joka vastaa paremmin omaa käsitystäni presidentistä. Hän on avarakatseinen, rauhallinen, selkeä mielipiteissään ja lisäksi omaa kansainvälistä kokemusta. Eikä nuorekkuuskaan ole pahasta. Ehkä hän ei kisaa tällä kertaa voita, mutta se ei minua haittaa. Olenpa kuitenkin saanut äänestämällä sanoa oman mielipiteeni.


Toivottavasti muutkin suomalaiset haluavat vaikuttaa ja äänestysprosentti kasvaa korkeisiin lukemiin!

Ei kommentteja: